R.I.P Törnrosa

Ja, under natten dog min dotters hamster "Törnrosa"
Usch vad ledsen Bella blev!
Skulle göra rent i buren & där låg hon =(
Det värker i själen & i hjärtat när de små bllir så ledsna.
La lilla törnrosa i en burk & Bella ritade en teckning med hamstrar på som vi la i burken.
Tommy & Bella var sedan ut & begravde hamstern i snön.
Var sedan till affärn & köpte en ros & ett gravljus.

Ok, jag är ledsen för Bellas skull, men jag kan ju inte påstå att jag är speciellt ledsen över hamstern.  =P
Var ju inte direkt ett sådant stort intresse av hamstern här i familjen, var bara jag som tog hand om den & jag är väl inte direkt så överförtjust i hamstrar.
Visst, dom är söta osv...men inget jag vill ha igen!
Kändes mer som en börda än något annat.

Här kommer lite bilder.



Nä, dags att göra lite nytta!
Hej hopp! <3


Godmorgon världen!

*gäsp*
Blev en sovmorgon idag, skönt.
Isac klättrar ju nu mer ur sin säng, så varje morgon vid 07.00 kommer han & härjar.
Ja jag vet, lyx tycker många att få sova till 07.00, men jag var bortskämd med Bella som sov till 10-11! haha!
Henne fick jag väcka på morgonen, seg som tusan va hon när man skulle till dagis.ö  =)

Planerna för idag blir inte så stora.
Tommy ska ju till Sthlm med boysen & jag ska mysa lite med barnen.
Ska snart åka till affärn för att köpa hem lite gotta till oss.
Ta hem en tecknad film & baka lite pepparkakor får de bli.

Vet ni...
Jag stod på affärn och skulle köpa tandkräm, såg då tandkrämen "Pepsodent White now"
Gissa vad, DEN FUNKA!! =)


Redan efter första tandborstningen såg jag en markant skillnad =)
Ja, så den kommer jag fortsätta att köpa, billig va den också.

Få se om Lotta kommer hit en stund ändå idag då & bakar lite pepparkakor.
*hoppas*
Då jag inte kan åka iväg nånstanns med barnen eftersom att dom är förkylda. =(

Nä, nu ska jag fortsätta här hemma med lite städande, lär ju plocka lite då & då så det inte blir ett berg att saker när barnen är i farten. =)

Skriver mer ikväll när barnen sover!
Kärlek till er alla! <3


Åhh! BÄBIS!!

Jag vill, jag vill, jag vill...
Jag vill ha en BÄBIS!!  =)
Var precis hos Lotta & träffade lillfisen Elias, Marlenes Elias! <3
Är så kär, upp över öronen kär...i lilla Elias.
Så roligt att se när de små gör sina gubbminer hihi
Tyvärr så blir det inga fler bäsar här, man ska ju endå ha tid med dem också.
Jag har ju endå mina 2 småglin att glädjas över. =)

Som sagt var så blev det ju inge pepparkaksbak imån, då Bella har halsfluss, så jag tänkte jag skulle åka till Lotta på söndag igen innan dom åker hem.

Nä, nu ska jag vara social med min älskade sambo, vem vet...kanske de blir en bulle i ugnen!? haha!! ;))
Skriver mer imån!
Massor av kärlek till er alla! <3


Snart jul!

Ja, inte långt kvar nu tills de är jul.
I år firar vi julen hemma hos svärfar & hans fruga.
Ska bli riktigt mysigt faktiskt =)
På juldan ska vi också dit för att äta kalkon, sååå nedrans god är de! *mumma*

Julpyntet har väl inte riktigt kommit igång här hemma än, men stjärnan står i fönstret ivafall & gardinerna är upphängda.
I år lär vi köpa hem lite nya julgrejer.
Varför tänker man varje år "I år ska jag handla hem julgrejer på julrean", men dock inget som händer. hehe
Julgranen får komma upp tidigt i år också.
Vill hinna NJUTA av julen detta år.
Är så otroligt mysigt att se alla ljus & julgrejer på kvällarna, man bara suger i sig, nästan så man blir barn på nytt.
Har inhandlat lite nytt till hemmet ivafall...
På hörnhyllan i köket fick det bli detta:

Såg lite naket ut på bilden..hehe
I köksfönstret fick det bli så här ivafall...



Har även köpt en ny duk med tillhörande bordstabletter (ej på bild, bordstabletterna alltså) Köpte även en ny ljusbricka & de stakar som står i fönstret.



Nu är de bara ny kökslampa som jag vill ha. 
Undra om min sambo vill ha de?! haha!! ;))
Man mår ju så otroligt bra när man får inreda med lite nytt ju!
Just ja!
Har nya gardiner i vardagsrummet också =)
Fick bli silvriga, då jag inte vill ha allt de där röda.
Har tyvärr ingen bild på de, men sätter ev. in en sen (Om jag kommer ihåg)
Har sålt vetrinskåpet i vardagsrummet nu, så jag har ställt in lite provisoriska grejer där nu.


Lite väl barts, men känner att det inte är någon ide att köpa in något just nu, då vi ska riva spjälerna i trappen, tapetsera & sedan för att även måla trappen vit.
Jaja, får duga så länge.

Lotta är här i Gävle under hela helgen.
Var meningen att vi skulle baka pepparkakor med alla barnen imån, men som vanligt när man ska göra något så går något snett.
Isac är förkyld & Bella har åkt på halsfluss *suck*
Min älskade sambo ska imån iväg till Sthlm, så då hinner jag inte att träffa Lotta & barnen,då jag misstänker att dom inte vill ha halsfluss! hehe
Men ikväll ska jag ta mig en tripp ner till dom för att få umgås lite. <3

Snö, ja snö!
Kan ju lugnt säga att det är gott om de nu.
Får gärna sluta snöa nu tycker jag.
Man blir ju nästan feg på att bege sig ut på vägarna nu.

Mia fyller idag också! *GRATTIS*
Det är Bellas faster, vår ÄLSKADE Mia! <3
Hipp,Hipp, HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Nä, nu ska jag ta & hoppa in i en dusch, kan verkligen behövas! =)
Massor av kramar på er!


RSS 2.0