BORING!!

Usch vilken tråkig dag!
Känner verkligen hur väggarna bara kryper närmre & närmre...
Ruskigt less på att vara hemma nu & som sju svåra år ser det ut som här hemma.
Orkar inte städa, behöver få komma utanför dörren, behöver få vara social, behöver lite energi.

Är verkligen inte roligt när man själv har vart sjuk i 3 veckor,
sedan blir sonen min sjuk.
Vad ska man göra?
Bella har ju också börjat hosta nu, fattas bara att hon ska bli sjuk också!
JAG BLIR GALEN!!
Inte en enda själ ute på gården heller.
Lär ju säga att man har fett tråkiga grannar.
Att åka iväg till någon är ju inte heller direkt något alternativ, då ingen vill ha hem ett sjukt barn till sina egna barn.
What to do!?
BORING!!!

Ja, vad har hänt?
Det har hänt väldigt mycket, fast bara inte i mitt liv (Vilket jag är glad för i detta)
Mycket tråkigheter må jag säga.
Ihelgen ska svärfar & hans fru ta barnen med till Furuviksparken då det är facketsdag.
Få se hur det blir med det.

Uppsägningspappret är skrivet, ska in lite senare för att lämna de, känns fruktansvärt skönt!
Ska sätta mig ner så fort Isac har somnat för att skriva en massa ansökningar.
Tycker faktiskt att det är ganska roligt.
Jag hoppas att det inte kommer att bli alldeles för svårt att hitta ett nytt jobb.
Det jag helst skulle vilja ha är en tjänst på 50%, jätte gärna en 75% efter något år, då Isac har blivit lite större.

Nä, nu ska jag lägga Isac & sätta igång med ansökningarna.
Lär även ringa A-kassan & fråga hur det funkar med dagarna.
Jag har ju aldrig stämplat.  =P

Skriver mer ikväll ev.

All my love to you all!




Godmorgon världen!

Godmorgon världen!
Har inte blivit mycket sömn här inatt.
Isac har ju som sagt var blivit sjuk nu, & med det vaknar han på nätterna.
Han vakna vid 24.00 inatt av hostandet.
Höll sig vaken till ca 03.00...
Tycker så synd om dom små när dom är sjuk.  =(
Som tur är (Om Isac fått likadan hosta som jag haft) så har jag ivarjefall cocillana kvar här hemma efter mig.
1ml får jag ge lilleman enligt etiketten.
Ringer nog rådgivningen innan, är lite löjlig själv när det gäller de små, om vad man ska pula i dem.  =P
Turen är väl de att Bella har klarat sig ivarjefall. *Peppar, peppar*

Tommy har precis åkt till far min för att hjälpa honom med nå takpannor eller vad det va.
Får hoppas att det går fort! 
Är ju så himmla tråkigt att vara hemma själv.
Isac brukar ju att sova middag, men nu vägrar han, kanske för att han hostar så mycket stackarn!  =(
Tänkte jag endå skulle klä på oss för att gå ut en liten stund.
Han hade feber igår, men idag har jag inte märkt någon feber & tänkte att det kanske skulle va bra att komma ut en liten stund för honom, är ju inte allt för kallt.

Nä, nu ska jag först skriva ett mail med mina sjuktimmar till chefen, sen blir det en liten tripp ut.
Skriver mer ikväll.

All my love to you all!


Sjuk, sjuk, sjuk....

Mmm...
Här hemma är det bara sjukt!
Börjar verkligen att bli less.
Tommy har precis åkt iväg till stan för att gå på apoteket, då Isac nu har börjat att hosta & snorar som tusan!
Jaja, what to do!?
Har precis satt honom i soffan för att kolla på nalle puh & äta lite majskrokar...& naturligtvis med gosekudden.



Ja, nu jäklar!
Nu den sista säger jag upp mig.
Jag kan inte fatta att det verkligen händer.
Känner att det är de BÄSTA beslut jag någonsin har tagit.
Fattar inte hur jag har stått ut där egentligen, men nu är det slut på persen! =)
Nu är det bara att sätta igång att söka en massa jobb.
Jag är faktiskt inte så kräsen, bara det är ett jobb & inte inom restaurange!

Idag ska vi rensa i garaget på en massa flyttlådor.
Tänkte vi skulle ut med skiten på loppis! hehe
Kan vara lite roligt att få ställa upp ett bord & sen se att grejerna kommer till användning igen, det är ju inte enbart skit!  =P

Nä, nu ska jag stoppa i min lilleman lite Ipren, febern börjar att komma smygandes känner jag & han får ju feberkrämper redan vid 38grader!  =(

Höres sen!

All my love to you!


En av de bästa dagarna på länge!

Sanna har vart här idag & druckit lite kaffe.
Blev mycket snack!  =)
Har även ringt runt lite grann idag.
Är överlycklig över svaren jag har fått, trodde jag skulle få ett hellskotta om jag sa upp mig ifrån jobbet, men icke sa nicke! 
En fruktansvärt ENORM stor sten har lyfts bort ifrån mitt bröst!
Är så jäkla happy!
Fick även veta att mina VAB dagarna räknas!
Kan det bli mycket bättre än så här?!
*Tjohoo*

Mitt nya körkort har kommit också.
Ska åka iväg snart för att hämta det tänkte jag.
Vänta på att Tommy ska komma hem bara, då jag har Isac hemma.
Ska även in på jobbet, så tänkte att jag skulle åka själv.

Annars så har inte så mycket hänt idag.
Har städat undan lite här hemma bara.

Iasac min lilla gris sitter just nu & grisar i sig pannkaka.
En av favvo rätterna! hehe

Nä, nu ska jag klä på mig för att gå ut med lilleman.
Solen tittar ju ivarjefall fram lite titt som tätt idag.
Känner att detta är en av de bästa dagarna på VÄLDIGT länge & den tänker jag avnjuta så mycket jag bara kan!

Få se om jag hinner att skriva mer ikväll!

All my love to you all!


På gång!

Ja, nu är det på gång!
Nu är det verkligen på "G"
Jag ska verkligen säga upp mig!
Ska bara ringa facket imån för att ta reda på om jag får säga upp mig med "omedelbar verkan"
Tänker inte sätta min fot på det där JÄV%¤%¤#A stället igen!
Jag hatar allt vad det står för!
*Saknar min Ankan!*  =(
Att säga upp sig var det bästa hon hade gjort skrev hon! =)
Sanna tyckte likadant. =)

Nä, nu orkar jag verkligen inte mer.
Orkar inte gå efter deras jäkla fittregler längre! (ursäkta språket)
När man t.om blir störd i sömnen pga jobbet, då har det gått förlångt!
När det verkligen knyter sig i magen när man ska till jobbet & man blir nedstämd...
*usch*
Jag säger bara:


Ska hoppa in i en dusch nu.
Men jag skriver mer imån om hur det gick!
Nattinatt alla fina!


Nu händer det igen!

Känner verkligen att livet mitt är fruktansvärt absurt just nu!
Krångel på jobbet & med det har problemet på nätterna återkommit igen.
Jag sover knappt nånting på natten, då jag vaknar upp hela tiden av att jag inte andas & det tar mig några sekunder innan andningen återgår till det normala igen.
Det värsta är att jag verkligen kan förknippa det med jobbet.
Varjegång det har vart något på jobbet så har detta problem återkommit.
Kan det vara en ångest som kommer nattetid då jag slappnar av & tänker på allt?
Är det inte något som verkligen är fel då?
Just nu har jag vart hemma ifrån jobbet i 3 veckor nästan & allt beror på att jag ÄR sjuk!
Jag är sjuk väldigt sällan, men när det väl blir så blir det ordentligt.
Som ni flesta vet så HATAR jag mitt jobb.
Jag verkligen AVSKYR de!
Jag jobbar nämligen på ett jobb som har sina EGNA regler.
Har funderat väldigt länge nu på hur jag ska göra & jag har tagit mitt beslut.
Nu senast blev det ett "missförstånd" igen.
Eftersom att jag gör & tänker efter det som SKA vara så blir det verkligen inte lätt att göra rätt, då dom har sina regler.
Igentligen så orkar jag inte en bry mig!
Skulle så hemskt gärna att dom sparka mig, men det kommer ju tydligen inte att ske...
Nä, nu har jag tagit mitt slut ivarjefall & det är att säga upp mig!

Någon som har något jobb?!  =)

All my love to you all!


STOR förändring!

Ja, som sagt var...
en stor förändring är påväg att ske i mitt liv!
Bara jag får lite mer fakta så är det klart.
*lovit*

Idag har jag vart till läkarn, såg inte så mycket bättre ut.
Sänkan var fortfarande för hög & jag har blivit sämre i andningen.
Fick ventolin förra veckan, tror jag det va, men tyvärr så har det inte hjälpt så mycket.
Jag  fick även cocillana som verkligen hjälpte emot hostan, men jag fick en konstig & mer ansträngande, mer retlig hosta när jag hade tagit de.
Nu har jag verkligen slut på krafterna som jag har använt till att hosta!
Lär ju säga att det är fruktansvärt konstigt att jag inte har fått ett sexpack på magen efter dessa veckor! haha!
Idag var jag till läkarn igen.
Hon ville sätta mig på en kur med kortisontabletter, då jag känner mig fruktansvärt uppsvullen över näsan & i halsen. (vilket har kommit senare)
Sedan ska det även hjälpa mig med andningen.
Hoppas verkligen att det kommer att funka denna gång.
Fett less på att hosta nu!!

Annars då?
Händer inte mycket idag lär jag säga.
Känner mig helt slut efter denna dag endå.
Ikväll blir det tidigt i säng.

Nä, nu ska jag vara lite social med min MAN!  hehe!
*Lovit*
Höres senare!

All my love to you all!


Vad ska man säga?

Vill inte...
Vill inte...
Vill inte...
Nä, jag vill verkligen INTE in & jobba igen!
Är såååå fett less på jobbet.
Jag är absolut inte less på att jobba, utan är less på självaste jobbet!
Jag älskar personalen, men tyvärr så känner jag inte längre att jag kan gå dit & göra mitt jobb pga bara personalen längre.
Vad ska man säga?
Vad ska man göra?
80tim/månad lär jag göra nu i 2 månader, då får jag lönebaserad stämpling ivarjefall...
kanske låter lätt, men för mig är det skit jobbigt att veta att jag lär göra de, då jag verkligen hatar att gå till jobbet nu mera!
Inte blev det lättare då chefen min sluta heller.  =(
Det bara knyter sig i magen när jag tänker på att jag ska in & jobba på torsdag.
Nä, nu ska det bli ändring här!

Har precis plockat undan här hemma, tvättat lite & lagt Isac för att sova lite middag.
Är verkligen tomt här hemma utan sambon & Bella.
Har ju liksom haft dom hemma i ett par veckor nu.


Idag händer inte så mycket som vanligt.
Ska hämta Bella ifrån skolan kl. 14.00 för att sedan åka & handla hem lite mat.
Tänkte karln min skulle få mat direkt efter att han har kommit hem ifrån jobbet! hehe
Ja, det är ju så att det är min älskade som gör maten här hemma.
Vet inte varför det har blivit så, men nu ska det bli ändring på det igen! ;)

Ja, hosta har jag fortfarande...suger verkligen!
Har blivit sämre igen.
Och inte med det, jag har har tappat hörseln mer också!
Blir inte klok på detta.
Visst, det är ju skönt att slippa jobbet...men jag går ju hellre & jobbar än att må så här! *suck*
Klättrar verkligen på väggarna här hemma.
Tänkte jag skulle lämna Isac imån på dagis, så jag kan åka till läkarn.
Ska även höra efter om högkostnadskortet som Ankan sa.
Det är fan inte billigt att gå till läkarn.

Nä, nu ska jag hänga tvätt.
Höres sen!

All my love to you!


Sol!

Ja, nu har det ju regnat i 2 dagar.
Man blir verkligen trött av skitvädret.
Just nu skiner solen till & från, underbart!

Idag händer inte mycket.
Hostan har jag fortfarande kvar & cocillanan är min bästa vän just nu.
Knölen är kvar under armen, ska till läkarn om den inte fösvinner.
Känns förjävligt att behöva lägga 450:- på läkarn, som det bli om jag går igen.
Roligare kan man ju ha för pengarna.

Vaknade upp tidigt idag
Skjusa Bella till skolan & gjorde en lite lätt matsäck som dom skulle ha med sig.
Pimpla kaffe när jag kom hem.
Min baby började lite smått med övervåningen medans jag gjorde rent i hamsterjävelns bur! =P
Fett less på den där hamstern, men söt är den jäkeln! hehe
Löjligt sagt, men kommer att sakna den fisen när hon dör.  =(

Ja, kl.11.00 hämta jag hem Bella ifrån skolan igen.
Gjorde lunch åt barnen.
Just nu sitter jag här & resen av huset vilar.
Tvättmaskin går i ett & det känns fruktansvärt skönt att orka lite mer nu.
(då jag har legat i ca 3 veckor nu)

Nä, nu ska jag gosa ner mig i soffan en stund med min älskade man!
Skriver mer sen!

All my love to you all!


Goda mackor!

Ja, idag är det fruktansvärt regnigt & blött.
Suger verkligen!
Man blir ju fan deprimerad i detta väder.
Finns inget att göra heller, verkligen tråkigt.

Förkyld är jag fortfarande också.
Det suger typ lika mycket som regnet!
Hittade en knöl i armhålan imorse på de.
Vet ju att man har kötlar där, så vi får se om den försvinner, annars lär jag väl till läkarn.
Har ju kännt mig uppsvullen under hela armen, men hittade ingen knöl fönns idag.
Den gör så fruktansvärt ont!
Kan man ha mer tur än mig?! *suck*

Här kommer ett kort på en av mina solstrålar ivarjefall!  =P

Mammas gosegris!
Youghurt runt hela mun.

Just ja!
Fick ju en klocka av min älskade förra gången vi var till Rhodos.
Denna gång när vi var till Mallorca så fick jag denna klocka i morgongåva!


Just lovit!

Lär gå & fixa längden på armbandet bara.

Nu ni, nu ska ni få ett jätte gott förslag på macka!
Ser kanske inte så gott ut på bilden....hehe



Gör så här:

Häll i cream fresh i en bunke.
Hacka lite purjolök, crabbsticks, röd paprika & rödlök.
Häll sedan i det i bunken & blanda.
Salta & peppra lite.
Du märker hur mycket du ska hacka, då det ska vara mer av det hackade än av creamfreshen i bunken!
Låt stå i ca 30 min i kylen!
Servera på halvrostade bröd!

Såååå jäkla gott! *jami*

Nä, nu ska jag göra lite nytta.
Slänga i en tvätt & sen duscha! =P

All my love to you all!


Restylane!

Ja, nu har tankarna börjat att snurra runt lite.
Funderar väldigt mycket på restylane i läpparna,
inte överdrivet, men lite grann tänkte jag.
Problemet är då bara att jag är SÅ fruktansvärt nålrädd!
"Ska man bli fin får man lida pin" är det så!? =P



Jag vill inte ha så här plutiga...

Ja, vad tycker ni?
Jag har ju för fan knappt nå läppar.
Ska höra mig för lite.

Jag har tyvärr inte orkat att skriva, då jag har haft fullt upp med att hosta skallen av mig!
Håller på att bli tokig.
Nu är det betydligt mycket bättre, men är endå en bit kvar.
Var till läkarn både i måndags som va & idag.
Sänkan min är alldeles för hög & försvinner inte hostan nu eller börjar att lugna ner sig mer så ville läkarn göra en utredning.

Ja, imån börjar dotter min i skolan också.
Kl. 08.00 ska hon vara där varje dag, oavsett om jag jobbar eller ej.
Man har ju liksom vart bortskämd nu med sovmorgon om man inte har jobbat, men det kan man ju fet glömma nu.

Imån tänkte jag att jag ska bege mig ned på stan för att fixa min klocka som jag fick av min MAN i morgongåva!
Armbandet är lite förstort.
Tänkte även göra lite andra ärenden också om hostan min tillåter, har ju ivarjefall fått cocillana.  =)

Just ja!
Har även börjat fundera på om jag ska börja plugga.
Ska kolla runt lite & se om det finns något jag kan tänka mig...
Meddelar senare!  =P

Annars så har jag inte gjort så mycket, har legat hemma bara & vart sjuk.
Men jag hoppas att det blir en lite mer spännande vecka nästa vecka ivarjefall!

All my love to you all!

P.s Laddar upp lite till dig Ankan! D.s  =)


Fru Ingemann!

Japp, då var man fru Ingemann då.
Kommer ALDRIG glömma vigseldagen!
Inte nog att man fick vigas med det underbara paret Swedh, men att jag även blev en Ingemann!
Har nog inte fattat det riktigt än, men går & upprepar "Marlene Ingemann" i huvudet hela tiden. haha
*Just lovit*
Hela resan har vart sjukt fantastisk, så rolig!
Kommer verkligen att bevara den i mitt hjärta.

Vi kom hem i fredags.
Blev inte så mycket gjort då vi kom hem väldigt sent.
Mamma hade vart här & gjort en välkommst skylt & köpt kallskuret till oss tills vi hade kommit hem.
Var så gulligt gjort.
Svärfar hade också vart här och ställt en enorm skumpaflaska ute på altan.
På lördagen blev det heller inte mycket gjort, packade upp våra reseväskor bara & drack sedan 2 glas skumpa. *mumma*
På söndagen packade vi åter igen för att åka ut till Gräsö, där svärfar hade husvagnen.
Var jätte mysigt!
Vart kvar där tills på måndagen.
Självklart så blev man ju själv sjuk, så nu sitter man här med luftrörskatarr! *suck*
Tur att man har semester tills på måndag!

Orkar tyvärr inte skriva mer nu, men här kommer ett kort som jag lova Ankan ivafall! =) *Miss you bitch*
(Tyvärr har vi inte fått de riktiga vigselkorten än, så dom kommer senare!)



All my love to you all!


RSS 2.0