MER TID MED BARNEN!!!!

Usch!
Jag läste om ett par som hade förlorat sitt barn i cancer!
Tror du att jag storula!? JA!!!
Han var bara 1,5år!
FYFAN!!
Hur kan det vara så orättvist?
Det kan inte finnas något värre än att behöva överleva sitt barn!!

När man läser sådant så sätter man sig själv in i den situationen! (modersinstinkt)
Jag blir sååååå arg, förtvivlad, you name it!!
Tänk på alla dagar i veckan man jobbar, i ca: 48 JÄVLA ÅR!!!!
Hur många timmar av livet sover & jobbar man?
Och hur många timmar träffar man sina barn?
Förstå vad man missar, man jobbar, träffar sina kära i nån timme, sover, jobbar....osv
Jag blir tokig av bara tanken!

JAG STREJKAR!!!!!!!!!!!!!

Usch!
Jag vet inte ens varför jag skrev detta, vart så arg & ledsen när jag läste om barnet.
Jag började verkligen tänka på hur liten tid vi "har rätt till" att umgås med våra barn!   =(
Det är verligen sjukt!
Dom kan ryckas bort lika fort som dom kom! =(     *ÅNGEST*
Alla har vi våra "MÅSTEN"
Gå i skolan, jobba osv...det skulle finnas ett "MÅSTE" att spendera vissa timmar med sina barn!!
MÅNGA TIMMAR!!!!

Från d ena till de (lite) andra!....    =)
I dagens samhälle accepteras det knappt att man är hemma med sjukt barn ifrån jobbet!
HELT jäkla sjukt!
Jag menar, det gäller ju nästa överallt!
Jag har vänner som har STORA problem med att få vara hemma med vård av sjukt barn!
Ska vi föräldrar behöva vara "rädd" för detta?
Känns ju som om att man riskerar att få sparken för det!   =(
Vi tycker det är lika jobbigt som det är för arbetsgivaren!
 "NEJ!! Är han/hon sjuk igen!! Vad ska chefen säga?"
Ska jag eller sambon va hemma denna gång?
Vissa kan faktiskt inte dela på detta,
då det kan vara en ENORM skillnad i lönerna!
Personlig konkurs kanske?
Det är ju inte VI som gör barnen sjuka precis, ska vi behöva försvara oss för något vi inte kan rå på?!!
Eller jag vet!
Jag har värsta bra lösningen!
Vi skiter helt enkelt i att skaffa barn!
Fan vad bra allt skulle bli!
OK, ni som inte är förälder kanske tycker detta är löjligt, men jag säger bara d....
VÄNTA DU BARA!!
Du kommer att känna dig försvarslös om du hamnar på fel ställe!
Man känner sig totalt nedtryckt & kränkt, rädd för att förlora jobbet!

jaja, d var bara "apropå"  hihi!!
Skriver mer imån!

All my love to you all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0