Dikter!

Ja, jag är en sån där människa som älskar dikter.
Skrev ganska mycket när jag var yngre!
Det är inga avancerade, men endå MINA dikter som JAG har skrivit! =)
Tänkte jag skulle bjuda på 1 eller 2 st! =)

Stackars flicka
Hon sitter i sin säng,
funderar över om vem hon är.
Vad har hon för uppgift här i livet?
Försöka finna svar,
men får inga!

Livet för henne är inget värt.
En skör tråd,
en endaste motgång,
hon faller tillbaks där hon började.

Ihopsjunken i ett hörn,
rädd för omvärlden,
rädd för sig själv,
så rädd för vad det är som förgör henne inombords.
Skriker & gråter av orklöshet.
Alla försök,
så värdelösa,
så tröttsamma.

Sjunker tillbaks till sin lilla gömma.
Vill inte komma fram,
vill aldrig mer försvara sig.
Vill aldrig mer prata,
vill bara få komma härifrån.

Kan varken äta, sova eller koncentrera sig.
Vad ska hon göra?
Kommer det någonsin att vända?
Om ingenting snart händer...
Tyst & stilla,
det är så hon vill ha det. 


Rädda mig!
En känsla jag ej kan hantera
En känsla jag ej kan få bort.
Den gnager mig inne från,
äter mig sakta till döds.
En smärta så obeskrivlig,
En smärta som mig så ont gör.
Mitt hjärta så sorgset,
min själ så långt bort.
Rädda mig någon,
innan jag tynar bort!



Ok, skriver en till, men den är ganska lång! =)  *VARNING*



Mor & Far
Jag kommer hem & får se min far & mor fulla.
Jag hatar det.
Samma sak varje helg.
Försök att förstå att ni mig sårar,
försök att förstå att jag inte orkar mer.
Förstå att jag håller på att tyna bort,
jag sjunker!

Som en kniv i ditt hjärta,
det är så det känns!
Som ett slag mot ditt ansikte,
det är så hårt!

Snälla någon,
hjälp mig!
Få dem till att sluta,
få dem till att förstå.
Låt mig få va fri,
låt mig få leva,
snälla,
låt mig få gå!

De pratar högt & intensivt.
Far säger att mor har fel,
men hon håller inte alls med.
Ett bråk har startat & det är hastiga rörelser
& en livlig disskution.

Kryper ner i min säng,
men kudden över huvudet.
Jag vill inte höra,
inget se.

En dörr slås igen.
Jag ser ut genom mitt fönster & där försvinner far.
Mor min häller upp groggar trotts att far har stuckit.
Hon sitter där i köket & super för sig själv,
sedan glider hon ner på golvet gråtandes,
hon gråter som ett spädbarn.
Hennes gråt får mig till att vilja skrika!
Jag vill bara skrika för att få henne till att förstå.

Titta på mig!
Jag gråter innombords,
jag är som en trasa!

Mor & far,
 jag vill att ni håller om mig.
Famnar mig & tröstar mig!
Berätta för mig hur mycket ni älskar MIG!

Snälla någon,
hjälp mig!
Få dem till att sluta,
få dem till att förstå.
Låt mig va fri,
låt mig få leva,
snälla,
låt mig få gå!




Ja, det va dom de! =)
Hmm...
vad har jag gjort!?
JOBBAT!!
Tycker inte jag gör annat,
men jäkligt skönt att få komma ut! (Även fast det är jobb)
Här kommer lite kläder jag har slängt till i garderoben! =)
(Orkar inte knäppa kort på de 3 jeansen!)


Sååå jäkla snygg i verkligeheten! =)


En hatt såklart!! =)


Åsså en klänning å skor naturligtvis! =)
Att man mår sååå bra av att få shopa lite! =)
Handlade lite armband & örhängen också.


Just ja!
Våran son börjar bli stora killen nu! hihi
Här kommer ett kort när han står upp helt själv å kaxigt! <3

Mammas lilla monster! hihi

Nä, nu ska jag faktiskt gå & sova.
Glotta LITE på på dumburken först bara. =)

All my love to you all!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0